علی قلی زاده

علی قلی زاده کیست؟

علی قلی زاده متولد سال ۱۳۶۵، کوچ کسب‌وکار و مدرس سیستم ‌سازی و اصول مدیریت به شیوه‌های نوین بوده و امروز به یکی از خوش‌آوازه‌ترین مدیران مسلط در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی تبدیل شده است.

یکی از بزرگترین دغدغه‌های همیشگی وی کسب درآمد و پیشرفت‌ کاری بود و دقیقا به همین دلیل از سنین نوجوانی به یادگیری و تمرین در حوزه طراحی سایت پرداخت و توانست در سن ۱۹ سالگی به صورت حرفه‌ای‌تری در این رشته فعالیت فنی خود را شروع و تا سن ۲۳ سالگی پیشرفت خود را در این حوزه روزبه‌روز بیشتر و بیشتر کند.

عطش و شوق پیشرفت و همچنین همان دغدغه همیشگی کسب و رشد درآمد، به قدری در او زیاد بود که در اواخر سال ۱۳۸۸ و زمانی که تنها ۲۳ سال داشت از شهرستان قم به تهران نقل مکان کرد تا رویای واضح ذهن خود را به واقعیت تبدیل کند.

دوره‌های آموزشی علی قلی زاده

از سال ۸۸ تا به اکنون، آقای قلی زاده در تهران زندگی کرده و در طی این سال‌ها در دوره‌های متعددی در جهت رشد مهارت‌های فردی و شغلی خود شرکت کرده‌ است. اولین دوره‌ای که در آن مشارکت کرد به اوایل نقل مکانش به تهران برمی‌گردد؛ چراکه او فهمید برای پیشرفت و متمایز شدن باید هر روز مهارت‌های فردی و کاری خود را به شکل متفاوتی توسعه دهد. پس در ابتدای راه تصمیم به افزایش و توسعه همان مهارت قبلی خود یعنی طراحی سایت گرفت و این بار طراحی کامل قالب‌های سایت را آموخت و تقریبا ۲۵ ساله بود که به طراحی سایت با زبان‌های HTML، CSS، PHP، JavaScript و … کاملا مسلط شد. همچنین اواخر سال ۸۸ در کنار کسب مهارت‌های حرفه خود، به یادگیری و شرکت در کلاس‌های موفقیت و روانشناسی هم پرداخت که همین مساله باعث شده است او امروز به یکی از مدیران باتجربه و کاربلد در امر برخورد با کارمندان و مشتریان قرار بگیرد.

همه چیز از آنجا شروع شد…

علی قلی‌ زاده در ابتدای ورود خود به تهران، مشغول حرفه اصلی خود یعنی طراحی سایت بود و در کنار این حرفه به‌عنوان فردی از تیم اجرایی در برگزاری سمینار به افراد زیادی کمک می‌کرد. در همین بین یک مساله مهم باعث جلب توجه او شد. علی قلی زاده متوجه شد افراد و مشتریانی که به او سفارش سایت می‌دهند پس از گذشت مدت کوتاهی دوباره به او مراجعه می‌کنند و سوال‌های بسیاری درباره محتویات سایت خود دارند. چیزی که ما امروز آن را تحت عنوان محتوا می‌شناسیم و دقیقا همین محتوایی که این روزها صحبت‌های بسیاری را به خود اختصاص داده و شاید خیلی‌ها در صدد یادگیری آن هستند، تا همین چند سال اخیر به گوش افراد زیادی نخورده بود و مخاطب بسیاری نداشت و دقیقا به همین علت خلا بسیار بزرگی در زمینه کسب‌وکار به چشم می‌خورد.

همیشه شنیده‌ایم که در محدودیت‌ها می‌توان ستاره شد؛ اما بسیار کم‌اندکسانی که این تعریف شامل حالشان می‌شود و در واقع تصمیم به ستاره شدن در اوج محدودیت‌ها می‌گیرند. اما دقیقا علی قلی زاده کسی بود که در قحط‌الرجال آن روزها ستاره شد. او در سال‌‌های ۸۸ تا ۹۰ در کلاس‌های تولید محتوا شرکت کرد و آموزش‌های تولید محتوا را از پایه فراگرفت و امروز او یکی از افرادی است که حتی در این حوزه هم حرفی برای گفتن دارد و یکی از بهترین‌هاست.

و دقیقا همه چیز از اینجا شروع شد… آموزش‌های تولید محتوا او را به فکر فرو برد و به این سوال واداشت که «چرا هم‌وطنان من برای آموزش دیدن و پیشرفت کردن در حوزه‌های مختلف رفتاری و کاری، باید مثل من حتما به تهران بیایند و آموزش ببینند…؟ اگر این آموزش‌ها در تمام سطح کشور وجود داشته باشند چه می‌شود…؟ چرا من کاری نکنم تا آموزش‌های مربوط به مهارت‌های فردی و موفقیت، به‌صورت آنلاین و در بستر اینترنت در اختیار کاربران قرار گیرد؟؟»

جواب دادن به این سوال، باعث به‌وجود آمدن ایده مهم «سمینار ما» شد، که با همراهی جدی و ویژه آقای محسن تیموری سمینارما راه اندازی شد.

علی قلی زاده و سمینار ما

همانطور که گفته شد تا آن زمان علی قلی زاده عضو مهمی در برگزاری سمینارها به‌عنوان تیم اجرایی بود، اما ایده “سمینار ما” باعث تغییر در روند کاری او به‌ شکلی متفاوت شد. در سال‌های ۹۲-۹۳ که شروع کار او در سمینار ما محسوب می‌شود، او با اساتید حرفه‌ای و روز کشور در حوزه‌های مختلف موفقیت وارد مذاکره می‌شد و پس از بستن قرارداد کاری، عناوین و دسته‌بندی‌های مشخص شده در آن سرفصل‌های آموزشی را ضبط می‌کردند و درواقع توانستند موفق به تولید محتوایی حرفه‌ای و کاردرست شوند.

در همین بین او به همراه چند تن از دوستان خود در نمایشگاه‌های بین‌المللی بسیاری شرکت کرده و همچنین موفق شدند بالغ بر ۲۰۰ کسب‌وکار را به شکل اینترنتی و آنلاین درآورند. برای مثال شرکت صبا تامین پارسیان که زیرمجموعه‌ای از بانک پارسیان محسوب می‌شود و بسیاری از کسب‌وکارهای دیگر که هرکدام با کمک علی قلی زاده توانستند قدم بزرگی در راستای کسب‌وکار خود بردارند.

درواقع عاملی که موجب شد علی قلی زاده از طراحی سایت به سمت‌وسویی دیگر برود و این تغییر بزرگ را در حرفه و زندگی خود پیاده کند این تفکر مهم بود که از زبان خود او می‌خوانیم:

«طراحی سایت، یک کار خدماتی ــ کارگری مدرن است و افرادی که عمدتا برای طراحی سایت به من مراجعه می‌کردند صاحبین کسب‌وکار بودند و دانش مدیریت کردن بر روی سایت خود و تولید محتوای آن را نداشتند و به همین دلیل نمی‌توانستند توان زیادی بر روی این کار قراردهند. درواقع همان زمانی بود که دیجی‌کالا در حال رشد بود و چون من بجای پیرو بودن، ترجیح می‌دادم جزو جمعیت پیشرو باشم، تصمیم گرفتم تا کسب‌وکار قبلی خود را که طراحی سایت بود تعطیل کنم و از صفر تا صد پروژه‌های مشتریان خود را به آن‌ها برگرداندم و در همین حین به ایده سمینار ما خیلی جدی‌تر فکر کرده و بپردازم تا درنهایت بتوانم کسب‌وکار شخصی خود را راه‌اندازی کنم. پس مرحله به مرحله کار را برای خودم به تصویر کشیدم، برنامه‌ریزی و طراحی کردم.»

جالب است که حتی استودیوی اولیه‌ای که برای تصویربرداری در کسب‌وکار جدیدش به آن نیاز داشت، خودش به‌تنهایی طراحی و اجرا کرد و با استفاده از همان استودیو اولین محتواهای آموزشی سمینار ما در حوزه‌های مختلف از جمله فروش، بازاریابی و… ضبط شد و در سایت قرار گرفت که هنوز هم پس از گذشت چند سال آموزش‌های ارزشمندی به حساب می‌آیند.

علی قلی زاده و کوچ کسب و کار

علی قلی زاده در سال ۹۴ آموزش‌های فروش و مارکتینگ در حوزه‌ دیجیتال را فراگرفت و در سال ۹۶ هم با شرکت در آکادمی کوچینگ فارسی زبانان، مدرک کوچ بین‌المللی کسب‌وکار را به‌دست آورد و همچنین در سال ۹۷ با شرکت در دوره و کارگاه MBA در پردیس دانشگاه تهران از تجربیات اساتید به نام و مطرح استفاده کرد.

او از همان زمان تا به امروز به‌طور کاملا تخصصی در زمینه مدیریت کسب‌وکارهای اینترنتی فعالیت کرده و آموزش‌های بسیاری را در سایت و شبکه اجتماعی اینستاگرام خود قرار داده و به همین دلیل عموم مخاطبین او را صاحبان کسب‌وکار و به‌خصوص کسب‌وکارهای کوچک تشکیل می‌دهند.

گزیده‌ای از افتخارات و پروژه‌های موفق علی قلی زاده

گزیده‌ای از افتخارات

و پروژه‌های موفق

علی قلی زاده

– کوچ کسب‌وکار

– راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی سمینار ما (seminarema.com)

– راه‌اندازی اپلیکیشن یادگیری (appyad.ir)

– راه اندازی و برندینگ کسب و کار اینترنتی استاد پریسا نصری (parisanasri.com)

– راه اندازی 200 پروژه موفق (وب سایت) در کسب و کارهای مختلف

– تولید و کارگردانی بیش از 20 دوره جامع آموزشی

– نویسنده کتاب در جستجوی معدن طلا (چاپ شده)

– نویسنده کتاب الکترونیکی کسب و کار اینترنتی (موجود در اینترنت)

– تولید مصاحبه برنامه ویدئویی فرمول موفقیت کارآفرینان برتر ایران موجود در (appyad.ir)

– مشاوره به تعداد زیادی از مدیران کشور و کمک به راه‌اندازی یا پیشرفت کسب‌وکارشان

– متخصص سیستم سازی و راه‌اندازی سیستم در بیش از ۲۰۰ کسب و کار

تجربه‌ها و شکست‌های علی قلی زاده

تجربه‌ها و شکست‌های

علی قلی زاده

او بعد از نقل مکان به تهران، دفاتر کار بسیاری در اختیار گرفت و به دلایلی همیشه مجبور به جابجایی بود که دقیقا همان دلایل امروز تجربه‌های ارزشمند او را شکل داده است. مثلا او فهمید تا حد ممکن بهتر است به ارگان‌های دولتی وابسته نباشد؛ متوجه شد تا زمانی که به فضای مالیاتی و حقوقی کسب‌وکار آشنا نباشد، نمی‌تواند خروجی موثر داشته باشد و مهم‌ترین تجربه او این بود که تنها یک ایده بزرگ نمی‌تواند باعث رشد و پیشرفت شود؛ آن چیزی که به‌عنوان نیاز اصلی مطرح است، دانش لازم برای مدیریت و ادامه یک کسب‌وکار بوده و اگر این دانش با ایده و تلاش مستمر همراه شود، کسب‌وکاری که شکل می‌گیرد استحکامی مثال زدنی خواهد داشت.

نتیجه‌گیری از زبان علی قلی زاده

تجربه‌ها و شکست‌ها عواملی هستند که برای هر شخص یا هر کسب‌وکاری رخ می‌دهند؛ اما مهم این است که ما برای به‌دست آوردن آن تجربه مجبور به پرداخت چه بهایی خواهیم شد.

من اینجا هستم تا شما را به صورتی متفاوت با کسب‌وکارهای اینترنتی آشنا کنم و با در اختیار گذاشتن دانشی که سال‌ها برای کسب آن زحمت کشیده‌ام، هزینه‌ و بهای پرداختی شما را کاهش دهم تا شما هم بتوانید همانند من اما با گذاشتن زمانی کمتر، هر چه سریع‌تر به کسب درآمد به‌ صورت اینترنتی دست پیدا کنید.

تمام آنچه كه شما برای پيشرفت در کسب و کار اینترنتی و فروش آنلاین خود به آن نياز داريد، به صورت كاملا علمی و حرفه‌ای به شما منتقل خواهد شد و درنهایت به‌عنوان کسی که حدود 12 سال است در حوزه‌ی کسب‌وکارهای اینترنتی فعال بوده و تجربیات بسیاری در این حوزه کسب کرده است، به شما توصیه می‌کنم اگر هنوز تصمیم به اینترنتی کردن کسب‌وکار خود و عرضه خدماتتان در این حوزه نگرفته‌اید، هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهید.

ورود / عضویت
کد تایید به شماره موبایل شما ارسال میشود
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)