کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی و مفهوم آن چیست؟ همه ما میدانیم که با پیشرفت تکنولوژی تغییرات و تحولات گسترده ای در زندگی همه ما ایجاد شده است. این تحولات با روی کار آمدن شبکه جهانی اینترنت بر روی تمامی کسب و کار ها هم شکل گرفت. بیل گیتس در دهه هفتاد پیش بینی جالبی داشت و آنهم این بود که اگر در بیست سال آینده کسب و کار شما در اینترنت نباشد در واقع اصلا کسب و کار شما وجود ندارد.

همین جمله گویای اهمیت کسب و کار های اینترنتی می باشد. اما تا به این جای مطلب ما از اهمیت بالای این نوع از کسب و کار آشنا شده ایم اما شاید هنوز مفهوم این نوع از کسب و کار یا تجارت را شناسایی نکرده باشیم. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم ما را همراهی کنید تا این مفوهم را مورد بررسی قرار دهیم.

مفهوم کسب و کار اینترنتی

کسب و کار های تحت شبکه جهانی وب یا همان اینترنتی یکی از انواع کسب و کار ها یا انواع تجارت ها محسوب می شود. این تجارت ها می تواند در دو نوع مختلف شروع به کار کرده و تجارت خود را راه اندازی کنند. یکی از این انواع فروش محصولات و کالا ها می باشد و دیگری ارائه خدمات مختلف که تا پیش از این به صورت فیزیکی و حضوری اتفاق می افتاد. ایده های فروش محصولات نیز خود به دو دسته مجزا تقسیم می شود.

یکی از این ایده ها و روش های فروش، فروش محصولات فیزیکی است که به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان و مشتریان قرار میگیرد. برای مثال شما می توانید از این طریق کالا هایی مانند، لباس، کتاب، محصولاتی نظیر چادر های مسافرتی یا همچنین انواع دستگاه های مختلف یا لوازم خانگی را ارائه دهید. در این نوع از فروش محصولات قابل ارائه محصصولاتی کاملا فیزیکی هستند که تنها به صورت آنلاین به فروش می رسند.

اما نوع دیگر فروش در کسب و کار های اینترنتی ارائه و فروش کالا هایی می باشد که کاملا الکترونیکی و دیجیتالی هستند و در واقع کالا های فیزیکی محسوب نمی شوند. این محصولات می توانند شامل کتاب ها دیجیتالی و یا فایل های و فیلم های آموزشی و یا تفریحی باشند. همچنین امکان فروش انواع فایل های موسیقی نیز وجود دارد. همان طور که متوجه شدید در این نوع از کسب و کار اینترنتی همه چیز کاملا دیجیتالی می باشد و هیچ محصول یا کالایی به صورت فیزیکی ارائه نمی شود.

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی چیست؟

با توجه به وجود اینترنت و امکاناتی که برای ما فراهم کرده است، همچنین با توجه به محبوبیت بسیار بالایی که اینترنت و استفاده از آن در بین تمامی مردم جهان دارد، کسب و کار اینترنتی و کسب در آمد مضاعف برای افرادی که قصد دارند، در آمد خود را افزایش دهند و یا در آمد مازادی برای خود داشته باشند امکان پذیر است و کاری سخت محسوب نمی شود. البته سخت نبودن به این معنا نیست که نیازی به تخصص ندارید. راه اندازی کسب و کار اینترنتی یک تخصص مهم است که شما برای درست پیاده کردن و اجرای صحیح آن نیاز دارید حتما دوره های مختلف مدیریت کسب و کار اینترنتی را گذرانده باشید و یا با افرادی که تخصص این کار را دارند مشاوره داشته باشید و سپس تجارت خود را راه اندازی کنید.

نکته ای که باید پیش از ادامه این مقاله مورد بررسی قرار دهیم این است که، با همه گیری و شیوع ویروس کرونا در سطح جهان بسیاری از کسب و کار های حضوری تحت تاثیر قرار گرفتند. این موضوع باعث افزایش رشد تجارت های تحت وب شد. در این بین برخی از مشاغلی که در دسته مشاغل خانگی محسوب می شوند نسبت به سایر انواع تجارت ها پیشرفت کردند. یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت تجارت های خانگی این بود که بدون هیچ محدودیتی می توانیم آنها را اجرا کنیم.

تمامی انواع کسب و کار اینترنتی به خصوص تجارت های خانگی به گونه ای طراحی شده اند که می توانیم به صورت دور کاری و در شرایطی با امکانات اولیه کمتر راه اندازی شوند و اجرا شوند. از دیگر ویژگی هایی که وجود دارد برای کسب و کار اینترنتی به خصوص تجارت های خانگی این است که نیاز به سرمایه گذاری های اولیه و ورود به شرایط مالیاتی و دارایی ندارید و سود حاصل از فروش محصولات می تواند حاشیه سود بسیار بالاتری برای شما به همراه داشته باشد.

مزایای کسب و کار اینترنتی

حتما می دانید استقبال گسترده از چیزی به معنای تجمع مزایای بسیار کاربردی و مهم می باشد. وقتی که اینترنت و همچنین تجارت های تحت شبکه با استقبال زیادی همراه می شوند به معنای این است که این نوع از تجارت دارای مزایای بسیار مورد توجهی می باشد. ما در این بخش از مقاله قصد داریم مزایای کسب و کار اینترنتی را برای شما عزیزان معرفی کنیم. مهم ترین مزایای راه اندازی تجارت های تحت وب عبارت اند از:

کسب و کار اینترنتی

انعطاف ساعات کاری

خوب همه ما از قرار گرفتن در چهار چوب های خاص کاری فراری هستیم. بیشتر دوست داریم کسب و کار خود را داشته باشیم و بتوانیم به صورت آزاد تری کار های خود را انجام دهیم. یکی از مزایای تجارت های تحت شبکه های جهانی که موجب محبوبیت استفاده از آنها شده است این است که افراد می توانند در این تجارت ساعات کاری کاملا منعطفی داشته باشند. چرا که در اینترنت و برای کار کردن شما در این فضای محبوب تاریخ و یا ساعت دقیقی وجود ندارد و این انعطاف با توجه به در آمد بالا بسیار شیرین است.

معمولا شما بر اساس تاریخی که باید کالا یا خدمات خود را به مخاطب خود ارائه دهید و همچنین شرایطی که دارید می توانید محدوده ای از زمان را برای خود تعیین کنید و در ساعت ها و روز هایی که خودتان دوست دارید و آن را می پسندید نسبت به انجام کار برای تحویل پروژه خود اقدام کنید. این موضوع کوچک و غیر قابل انکاری نیست و باید حتما به آن توجه داشته باشید.

آزادی در انتخاب پوشش

یکی از دغدغه های بسیاری از کارمندان نوع پوششی است که معمولا به دلیل چهار چوب های کاری و همچنین محیط کاری گاها می تواند چندان دلخواه ما نباشد. به همین دلیل اینکه ما در حین کار بتوانیم پوشش خود را خودمان بنا سلیقه خودمان انتخاب کنیم و در هیچ چهار چوبی نباشیم می تواند بسیار جذاب باشد. تصور اینکه شما بتوانید با لباس های راحتی خود کار کنید و نیازی به پوشش های رسمی نداشته باشید جذاب نیست؟

آزادی در مکان کار

از دیگر مزایای کسب و کار اینترنتی این است که شما می توانید در هر بازه مکانی که خود دوست دارید فعالیت کاری خودتان را انجام دهید. شما می توانید بر روی تخت خواب خود دراز بکشید و کار کنید. می توانید در روز ها و ساعات کاری به مسافرت بروید و در محل مسافرت خود شروع به کار کنید. بدون آنکه نیازی به تعطیلی فروشگاه خود برای مسافرت داشته باشید و یا بدون اینکه نیاز به مرخصی داشته باشید. در هر جایی که یک سیستم و اینترنت با سرعت مناسب و یک تلفن همراه که آنتن دهد باشد شما می توانید کار کنید.

برخورداری از اوقات فراغت بیشتر

از دیگر مزایای کسب و کار های اینترنتی می توانیم به برخورداری از اوقات فراغت بیشتر اشاره کنیم. تصور کنید که شما در خانه کار می کنید به این ترتیب می توانید در کنار همسر و فرزند خود باشید. گاهی در بین زمان های کاری خودتان با کودک دلبندتان بازی کنید و از اوقات بیشتری که کنار خانواده خود دارید استفاده کنید و لذت ببرید.

بازدهی بالای کاری

یک نکته بسیار مهم در خصوص انواع کسب و کار اینترنتی این است که شما می توانید با فعالیت در حوزه های اینترنتی، چه اینکه کالا و خدمات خود را از این طریق معرفی کنید و یا چه شغلی در حوزه وب داشته باشید این امکان برای شما فراهم می شود که بتوانید به بازه مالی گسترده ای و درآمد های کلانی دستیابی پیدا کنید و این نکته می تواند با توجه به سایر مزایایی که برای شما معرفی کردیم بسیار وسوسه کننده و بسیار جذاب باشد.

البته شما نباید در همان ابتدای راه اندازی کسب و کار خود انتظار درآمد بسیار بالا و کلانی را داشته باشید. فراموش نکنید که این حوزه یک حوزه بسیار تخصصی و بسیار جذاب می باشد. در کنار جذابیت های آن شما باید تخصص و مهارت های کافی برای رقابت را نیز به دست آورید. اینکه به مهارت های کافی برسید مستلزم کار و کسب تجربه بیشتر می باشد و شما می توانید با تجربه بیشتر و کار اصولی این موارد را پشت سر بگذارید و به سمت در آمد های کلانی که این حوزه کاری می تواند برای شما داشته باشد حرکت کنید.

استقلال شغلی

کار کردن در حوزه کسب و کار های اینترنتی یکی از انواع مشاغل در دسته بندی مشاغل رایگان می باشد. در این بستر فوق العاده افراد می توانند کار هایی را انتخاب کنند و به انجام آنها بپردازند که به آنها علاقه دارند و همچنین از توانایی ها و مهارت های لازم برای انجام آن برخوردار هستند. این یعنی شما به خاطر کسب در آمد بیشتر نیازی ندارید تن به کار هایی بدهید که به آنها علاقه ای ندارید و یا به سراغ کار هایی بروید که مهارت کافی در آن را ندارید و یا علاقه ای به کسب مهارت در آن ندارید.

شما می توانید گروه یا مجموعه آنلاین خود را راه اندازی کنید. یا بسیاری از ایده هایی را که دارید و در فضای عادی نمی توانید از آنها بهره ببرید را شناسایی کنید و در وب و در کسب و کار اینترتی از آن استفاده کنید. علاوه بر این ها شما دارای استقلال شغلی هستید. این به آن معنا است که اگر تجارت خود را راه اندازی کنید نیازی نیست به دستورات کارفرما خود گوش دهید بلکه خودتان کارفرما هستید از طرفی بی تجربگی یا دل نسوزاندن کارمندان و پرسنل نمی تواند تهدیدی برای تجارت شما باشد. شما کاملا مستقل از دیگران می توانید تجارت خود را به سمت موفقیت هدایت کنید و پیش ببرید.

 

انعطاف در انتخاب کسب و کار

یکی دیگر از مزایای راه اندازی کسب و کار اینترنتی انعطافی است که ما می توانیم در انتخاب کسب و کار خود داشته باشیم. همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم نیازی نیست شما حتما یک فروشگاه برای فروش محصولات فیزیکی داشته باشید. شما می توانید یک فروشگاه برای محصولات دیجیتال داشته باشید و یا می توانید حتی به انجام کار های پشتیبانی در حوزه وب بپردازید که این مسئله می تواند موجب شود شما گزینه های بیشتری را داشته باشید.

این انعطاف آنقدر گسترده و وسیع است که شما می توانید هر کاری را بدون داشتن هیچ سرمایه ای انجام دهید. برای مثال شما می توانید صاحب بزرگ ترین فروشگاه پوشاک باشید اما هیچ لباسی را در فروشگاه خود نداشته باشید. تنها کافی است از تولیدی ها تصاویر و فیلم های خوب و با کیفیت بگیرید و در وب سایت خود قرار دهید. پس از آنکه کالا را فروختید خرید خود را از تولیدی انجام دهید و سپس محصول را به مشتری تحویل دهید.

همچنین شما می توانید یکی از بزرگ ترین مشاغل حوزه حمل و نقل مسافر و یا کالا را راه اندازی کنید بدون آنکه هیچ کسی را به صورت رسمی استخدام کنید و یا هیچ خودرویی داشته باشید. حتما بهترین و معتبر ترین تاکسی ها و سیستم های حمل و نقل کشور را می شناسید و از خدمات آنها استفاده کرده اید. این جالب نیست که آنها بدون داشتن سرمایه برای خرید خودرو بهترین خدمات را ارئه می دهند؟ آیا این میزان از انعطاف در مشاغ برای شما جذاب نمی باشد؟

این ها تنها برخی از مهم ترین مزایای راه اندازی یک تجارت تحت وب می باشد. کمی بنشینید و به این تجارت فکر کنید. ببینید چقدر جذاب و ببینید دارای چه بازه وسیعی از مزایا می باشد که واقعا عنوان کردن همه آنها به سادگی و تنها در یک مطلب نمی گنجد. اصلا به این فکر کنید که در زمان نگارش همین مطلب که قدمی در راه یک کسب در آمد می باشد، نگارنده در چه وضعیتی بوده؟ امکان دارد که در یک ساعت دلخواه و در یک موقعیت دلخواه در حال نگارش بوده است و این مطلب را برای شما فراهم آورده است.

آموزش مدیریت کسب و کار اینترنتی

چرا ما به مدیریت کسب و کار اینترنتی نیاز داریم و چرا باید آموزش کسب و کار های تحت وب را ببینیم؟ در اولین بخش از صحبتمان باید به شما بگوییم که این حوزه یک حوزه کاملا تخصصی می باشد که نیاز به مهارت و دانش کافی برای راه اندازی دارد. شما تصمیم گرفته اید که کسب و کار خود را در حوزه وب و یا در حوزه اینترنت راه اندازی کنید. اما آیا می دانید که باید چگونه کار خود را آغاز کنید؟ این را می دانید که برای راه اندازی و مدیریت کسب و کارتان و همچنین پیشبرد آن نیاز به چه ابزار هایی دارید؟ شما می دانید که برای پایه گذاری یک تجارت موفق باید از کجا شروع به کار کنید؟

مسلما ورود به یک حوزه تخصصی اصول اولیه خود و چهار چوب های حرفه ای خود را دارد. بنابراین شما باید حتما آموزش ببینید تا بتوانید به درستی مدیریت کسب و کار اینترنتی خود را پیش ببرید. اما فراموش نکنید که در این بین افرادی می توانند با قصد سود جویی از شما به شما راه کار هایی را ارائه بدهند و شما را مجاب کنند که این اصول را به شما آموزش می دهند. بیشتر این افراد غیر قابل اطمینان هستند و شما باید برای پیدا کردن افراد قابل اطمینان اصولی را در این موارد رعایت کنید که ما به شما این اصول را معرفی خواهیم کرد.

مهم ترین اصل در این بین این است که شما باید به سراغ وب سایت ها و یا شبکه های اجتماعی معتبری بروید. در شبکه های اجتماعی اعتیار صفحاتی که به شما مدیریت کسب و کار اینترنتی را آموزش می دهند را بر اساس میزان دنبال کنندگان می شناسید. در وب سایت ها نیز شما اعتبار این موسسات را بر اساس تجربه، فایل هایی که در اختیار شما قرار داده اند، جایگاه خودشان در کسب و کارشان، نمادهای اعتمادی که در وب سایت وجود دارد، نظراتی که افراد در انتای صفحات و در قسمت نظر دادن گذاشته اند، مشاوره های رایگانی که به شما ارائه می دهند شناسایی کنید و بسنجید.

در نتیجه زمانی که شما قصد دارید تجارت اینترنتی خود را راه اندازی کنید در ابتدا نیاز دارید که با مدیریت کسب و کار اینترنتی آشنا باشید. برای کسب این دوره نیز باید آموزش های حرفه ای این دوره ها را سپری کنید. حالا که قصد کرده این دوره های آموزشی را بگذرانید لازم است که با توجه به توصیه هایی که به شما شد معتبر ترین مراکزی که می توانند خدمات آموزشی را به شکلی صحیح در اختیار شما قرار دهند را بشناسید و سپس نسبت به سپری کردن دوره اقدام کنید.

با توجه به این موارد برویم به سراغ آموزش کسب و کار اینترنتی که مهم ترین اقدام برای ورود به حوزه تجارت در فضای تحت وب می باشد. خوب مهم ترین اصل و نکته ای که در شروع فعالیت خود دارید این است که حوزه مورد نظر خود را بشناسید و بدانید که قرار است در چه حوزه ای فعالیت خود را آغاز کرده و انجام دهید. البته شما حتما نباید ایده را داشته باشید یا حوزه خود را شناسایی کرده باشید و سپس به دوره های آموزشی ورود کنید. بلکه شما می توانید ابتدا دوره آموزش مدیریت کسب و کار اینترنتی را بگذرانید با اصول مدیریتی آن آشنا شوید و پس از کسب مهارت های کافی به سراغ ایده بروید و ایده مناسبی را انتخاب کنید.

گام اول در آموزش دوره های کسب و کار تحت وب

با توجه به این که به شما گفتیم می توانید ابتدا دوره های مدیریت را بگذرانید و سپس به سراغ ایده پردازی بروید و ایده مناسبی را انتخاب کنید. اما به شما توصیه می کنیم این کار را نکنید.  مشاوران و متخصصان ما به شما توصیه می کنند در ابتدا حوزه فعالیت خود را شناسایی کنید. بدانید که قرار است در چه حوزه ای ورود کنید و کسب و کار شما از چه نوعی خواهد بود. در قدم بعدی که موفق شدید حوزه مورد علاقه خود را شناسایی کنید باید ببینید که آیا حوزه انتخابی شما پتانسیل حضور در فضای وب و شبکه جهانی اینترنت را دارد یا خیر؟

برای این کار باید ابتدا به سراغ افراد متخصص و دارای تجربه در این زمینه بروید. ایده خود را با آنها در میان بگذارید. این افراد فرصت ها و تهدید ها را بررسی کنند و در نهایت به شما می گویند که شما می توانید در این حوزه ورود کنید یا خیر؟ البته نگران نباشید پس از انتخاب حوزه مورد نظر و در نهایت گذراندن دوره های آموزشی خودتان می توانید در سنجش پتانسیل مشاغل اینترنتی موفق و بدون نیاز به دیگران عمل کنید. این برای شروع کار و قدم اول اقدام به آموزش محسوب می شود.

در گام دوم که تصمیم گرفتید در حوزه ای مشخص ورود کنید و اموزش مدیریت کسب و کار اینترنتی را ببینید سعی کنید که نمونه ای ساده و کوچک از کسب و کاری را که قرار است بعد از گذراندن دوره به صورت کاملا حرفه ای پیش ببرید و آن را به عنوان شغل اصلی خود ادامه دهید، آغاز کنید. البته لازم نیست حتما بیس و یا ساختاری حرفه ای برای نمونه ی تستی خود انتخاب کنید و یا هزینه های زیادی را متحمل شوید. فراموش نکنید این یک ساختار کاملا امتحانی می باشد. به این ترتیب در طول دوره تمامی آموزش ها را بر روی آن انجام می دهید و امکان دارد بازخورد های بسیار مثبتی را نیز بگیرید.

چگونه می توانید کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید؟

اگر چه راه اندازی کسب و کار های تحت حوزه شبکه جهان اینترنت رایگان هستند. اما اگر شما واقعا قصد داشته باشید یک تجارت کاملا اصولی و درست که آینده خوبی برای شما داشته باشد را در این حوزه راه اندازی کنید در ابتدای مسیر قطعا به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهید. چرا که باید اصول اولیه که پایه گذاری می کنید کاملا حرفه ای و مطابق با استاندارد های این حوزه باشد و شما در شروع کار نمی توانید این مسئله را به تنهایی انجام دهید و از پس آن بر بیایید.

برای راه اندازی یک کسب و کار و تجارت تحت اینترنت کاملا حرفه ای شما باید حتما به امر تیم سازی روی بیاورید و تیم سازی کنید. اما بدون دانش مدیریت کسب و کار اینترنتی و بدون داشتن اصول اولیه تیم سازی و بدون اینکه اصول اولیه این کسب و کار ها را بدانید چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ پس برای پاسخ به این پرسش که چگونه باید کسب و کار خود را راه اندازی کنید تنها کافی است که این بخش را مطاعه کنید. یعنی اصول اولیه تیم سازی، شناخت اصول اولیه کسب و کار های تحت وب، داشتن دانش مدیریت کیب و کار اینترنتی و برای همه اینها نیز گذراندن دوره آموزش مدیریت کسب و کار اینترنتی. یه همین سادگی و با داشتن این موارد شما می توانید کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.

چرا به تیم سازی نیاز داریم و اصول اولیه تیم سازی

برخی از ما در شروع کارمان اگر بخواهیم به تنهایی اقدام کنیم چنان درگیر اصول کار و انجام کار می شویم که نمی توانیم نحوه پیشرفت کار را رصد کنید و در نهایت نمی توانیم نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم. امکان دارد مسیر را اشتباه برویم و اگر این موضوع دیر برای ما مشخص شود حتما در بازه زمانی طولانی می تواند گریبانگیر ما شود. اما اگر خیلی سریع متوجه مسیر اشتباه شویم می توانیم به سرعت اصلاح کنیم و بدون آنکه زمان زیادی را از دست داده باشیم به مسیر صحیح باز گردیم.

به همین دلیل داشتن یکی تیم متخصص و حرفه ای به ما کمک می کنید کسب و کار خود را در زمانی که آنها مشغول به کار هستند رصد کنیم و با مدیریت صحیح بتوانیم مانع از ایجاد اشتباه شویم و یا اشتباهات را با سرعت شناسایی کنیم و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهیم. این موارد موجب می شود که ما به تیم سازی نیاز داشته باشیم و در پی این باشیم که تیم خود را داشته باشیم و با استفاده از یک کار تیمی یک تجارت کاملا حرفه ای و اصولی را پیش ببریم و به مرحله نتیجه برسانیم.

اما برویم سراغ اصول اولیه تیم سازی و بررسی این اصول بسیار مهم در راه اندازی تجارت های تحت وب. بسیاری از اوقات امکان دارد که ما بر اساس بی تجربگی و یا مواردی دیگر نظیر علاقه شخصی به یک فرد او را به عنوان هم تیمی خود در راه تجارتمان در حوزه وب انتخاب کنیم. اگر این انتخاب بر اساس معیار ها و ملاک های اصولی نباشد ممکن است ما را در آینده از انجام این کسب و کار منصرف کند و ما را در مسیر دیگری ببرد. به این ترتیب زمان و هزینه های ما به اصطلاح سوخت می شود و از بین می رود. اصول اولیه تیم سازی یعنی استفاده از افرادی که بر اساس معیار های درست مطابق با وظیفه های سازمانی شان می باشد.

ما وقتی می خواهیم تیم سازی کنیم حتما برای هر فرد که قرار است به تیم خود اضافه کنیم مسئولیتی را در نظر داریم. حالا اگر ما به خوبی بدانیم که فردی که باید این مسئولیت را انجام دهد باید دارای چه ویژگی هایی باشد به خوبی می توانیم نسبت به انتخاب آن فرد یا هم تیمی خود اقدام کنیم. همچنین اگر با مدیریت کسب و کار اینترنتی آشنا باشیم و به اصول اولیه مدیریت مسلط باشیم می توانیم به راحتی تشخیص دهیم که این فرد مورد نظر آیا توانایی های لازم را برای قبول چنین مسئولیتی دارد یا خیر؟ به همین راحتی می توانیم تیم سازی خود را انجام دهیم تا در مسیر صحیح تجارت خود قرار بگیریم و تجارت خود را به سمت موفقیت بیشتر هدایت کنیم.

مدیریت کسب و کار اینترنتی

به بخش پایانی این مطلب یعنی بررسی مدیریت کسب و کار اینترنتی رسیدیم. زمانی که شما دوره های آموزشی را گذرانده باشید به صورت کامل با مدیریت تجارت های تحت وب آشنا شده اید و این موضوع موجب شده است که به اصول اولیه مدریت مسلط شده باشید. دیگر تنها کافی است که با گذر زمان و کسب تجربه های بیشتر آرام آرام به سمت موفقیت حرکت کنید و در مسیر سرعت خود را افزایش دهید و به تجارت خود رونق بدهید.  در این بخش پایانی قصد داریم اصول اولیه که در خصوص مدیریت این نوع تجارت ها وجود دارد به صورت تیتر وار و در سر فصل های اولیه به شما معرفی کنیم. در واقع انتظار می رود اگر شما دوره آموزش مدیریت کسب و کار اینترنی را گذرانده اید باید روی اصول ذیل مسلط شده باشید:

شناسایی انواع تجارت های اینترنتی

یکی از مهم ترین مواردی که باید پس از طی این دوران به آن دست پیدا کرده باشید شناسایی انواع کسب و کار ها و ویژگی های هر یک از آنها می باشد. این موضوع موجب می شود که شما بتوانید کسب و کار خود را به درستی هدایت کنید.

آموزش اصول تیم سازی

از مهم ترین مواردی که در دروه های آموزش مدیریت کسب و کار اینترنتی بر روی آنها مسلط می شوید آشنایی به اصول اولیه تیم سازی است. این موضوع بسیار مهم است و بسیار باید مورد توجه قرار بگیرد. در واقع سپری کردن دوره ها بدون یاد گیری این اصل مهم اصلا فایده ای ندارد. تمامی موفقیت های ما در حوزه این نوع تجارت بر اساس نحوه صحیح تیم سازی و همچنین نحوه صحیح تقسیم وظایف است. به همین دلیل ما اگر دوره ها را سپری کنیم ولی در این خصوص به تسلط کافی نرسیم بخش زیادی از زمان و هزینه خود را صرف مواردی کرده ایم که به تنهایی نمی توانند برای ما کار آمد باشند

در بخش بالا در خصوص اهمیت تیم سازی صحبت کردیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. این مورد را فراموش نکنید که مهم ترین اصل مدیریت کسب و کار اینترنتی تیم سازی قوی و کاملا اصولی می باشد.