مدیریت کسب و کار

مدیریت کسب و کار

مدیریت کسب و کار در یک جمله موجب بهبود و ارتقا استاندارد های زندگی می شود. به طور کلی می توانیم بگوییم که بهبود و همچنین ارتقا سطح کیفیت زندگی تنها با مدیریت صحیح و همچنین افزایش میزان و قابلیت سطح مدیریت می باشد. این افزایش سطح مدیریت در تمامی بخش های یک کشور ضروری می باشد. در واقع باید سطح مدیریت را در حوزه های اجتماعی، تولیدی، خدماتی و اقتصادی تا حد ممکن افزایش داد تا بتوانیم موجب سطح مدیریت و سطح زندگی شویم.

به طور کلی باید به این نکته اشاره داشت که برای به وجود آمدن توسعه و همچنین پیشرفت قابل توجه و مستمر حتما باید موقعیت های اقتصادی بسیار بیشتری با موقعیت های برد برد برتری برای کشور و در کشور فراهم شود، سپس باید با استفاده از الگو های بسیار مناسب دانش بنیان برای اینکه بتوانیم مدیریت کسب و کار های به وجود آمده را بهبود ببخشیم تلاش کنیم.

ثمره بهبود مدیریت کسب و کار

مهم ترین ثمره بهبود پیدا کردن مدیریت کسب و کار در کشور ها این است که میزان بهره وری نیز بهبود خواهد یافت. نکته ای بسیار مهم که دوره مدیریت کسب و کار ها توسط تیم های آموزشی، آموزش داده می شود تا بتوانیم شاهد پیشرفت محسوس و چشم گیری در این زمینه باشیم.

افزایش میزان بهره وی به ما کمک می کند که بتوانیم از امکاناتی که وجود دارد و همچنین از ظرفیت های موجود در بازار های کشور استفاده ای بهینه و مناسب داشته باشیم که این مسئله می تواند منجر به شکوفایی اقتصادی در کشور شود.

استفاده بهتر و کامل تر از ظرفیت ها و امکانات موجود می تواند منجر به این مسئله شود که کالا ها و خدمات به صورتی کاملا بهتر و مناسب تر به مصرف کنندگان ارائه شود. در چنین شرایطی رشد اقتصادی می تواند به شکلی بسیار قابل توجه افزایش پیدا کند. به همین دلیل گذراندن دوره مدیریت کسب و کار می تواند راهی بسیار مفید و کار آمد برای رسیدن به این اهداف باشد.

مدیریت کسب و کار

نقش مدیریت صحیح در رشد اقتصادی

برای رسیدن به اهدافی که در بخش بالا بیان کردیم باید مدیرانی را در سطوح مدیریتی مختلف داشته باشیم که بتوانند با استفاده از تسلط خود بر روی اصول و ابزار های مدیریتی و همچنین با تکیه بر دانش، اخلاق مداری و همچنین آینده نگری ما را به نقطه ای که می خواهیم برسانیم. بنابراین یکی از مهم ترین قدم های ما ترتبیت مدیرانی توانمند و دارای ویژگی های ذکر شده می باشد.

این مهم نمی تواند ممکن باشد مگر با گذراندن دوره مدیریت کسب و کار و تلسط کامل بر روی اصول اصلی و اولیه مدیریت و همچنین ایجاد آگاهی در جذب افرادی که شرایط اولیه را دارند. همان طور که مشاهده می کنید این یک مسئله کاملا حیاتی می باشد که باید به صورت پیوسته و با در نظر گرفتن تمامی جوانب و با برنامه ریزی کاملا مشخص و مدون پیش رود تا بتواند اهداف مورد نظر را در بازه زمانی مشخص محقق سازد.

هدف برگذاری دوره مدیریت

اگر بخواهیم به صورت خلاصه به این موضوع بپردازیم که هدف از برگذاری دوره های مختلف مدیریتی چیست می توانیم پاسخ دهیم که هدف تربیت کردن و توانمند سازی سرمایه های مهم انسانی به این منظور است که این افراد و سرمایه های انسانی بتوانند نقشی موثر را در حوزه مدیریت و توسعه و گسترش کسب و کار ایفا نمایند. نکته مهم این است که چه کسانی معمولا می توانند در این دوره ها شرکت کنند؟

معمولا افرادی که در این دوره ها حضو پیدا می کنند و یا لازم است که شرکت کنند افرادی هستند که دارای تجربه مدیریتی قابل توجهی می باشند. این افراد معمولا دوران تحصیل خود را در رشته های فنی و مهندسی و یا در رشته های علوم پایه سپری کرده اند. این افراد در پی آن هستند که دانش مدیریتی لازم را برای اداره صحیح و اصولی تر کسب و کار خود به دست آورند و بتوانند کار خود را گسترش دهند.

ثمره برگذاری دوره آموزش مدیریت

کسب و کار

خوب مشخص شد که دوره مدیریت کسب و کار موضوعی بسیار جدی می باشد که باید آن را به صورت مدون و برنامه ریزی شده به جلو برد تا به کمک این نگرش و این برنامه ریزی های دقیق افرادی که را که در زمینه های مختلف توانایی مدیریت دارند، برای مدیریت در سطح کلان و مدیریت بر اساس رسیدن به نیاز های جامعه آماده و تربیت کرد.

کسب و کار اینترنتی

مهارت های قابل آموزش در دوره های مدیریتی

چهار مهارت کلی وجود دارد که انتظار می رود دانش آموختگان و شرکت کنندگان در دوره های MBA پس از گذراندن دوره باید بر روی آن تسلط کافی داشته باشند، این چهار مورد از مهم ترین مهارت ها عبارت اند از:

  1. این افراد می توانند به عنوان مدیر ارشد و یا به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره در سازمان های تولیدی و خدماتی فعالیت کنند.
  2. همچنین این افراد می توانند بخش های تخصصی در سازمان های تولیدی را به صورتی کاملا کار آمد و موثر تر اداره و راهبری کنند.
  3. این افراد در قسمت های مختلف مدیریت مانند بخش های مالی، منابع مالی و منابع انسانی فعالیت های بسیار موثری را داشته باشند.
  4. این افراد می توانند به مدیران سازمان های تولیدی مختلف مشاوره های بسیار کار آمد و حرفه ای را در سطوح مختلف ارائه دهند.

سخن پایانی

می توانیم نتیجه بگیریم با گذراندن دوره آموزش مدیریت کسب و کار MBA می توانیم برای کشور درسطوح مدیریتی شرایطی را به وجود آوریم تا با کمک شناخت بیشتر منابع مالی و انسانی، بتوانند بهره وری بسیار بیشتری داشته باشند و در نهایت موجب پیشرفت اقتصاد شوند.

زمانی که کسب و کار های کوچک و بزرگ بتوانند به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کنند آنگاه چرخ اقتصادی کشور در مسیر درست می چرخد و می تواند با ارائه و عرضه عادلانه کالا و خدمات سطح رفاه زندگی افراد جامعه را افزایش دهد. به این ترتیب جامعه از دسته در حال توسعه میتواند به دسته توسعه یافته تغییر جایگاه دهد و این مسئله می تواند فرصت های بیشماری را به وجود آورد.