علی قلی زاده

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزش سیستم سازی

آموزش سیستم سازی

آموزش سیستم سازی چه تاثیری بر روی موفقیت کسب و کار های اینترنتی دارد؟ در ابتدا توضیحی در خصوص اهمیت سیستم سازی به شما می دهیم. به طور کلی ساخت یک سیستم هوشمند و توانمند یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند برای هر کسب و کاری ایجاد شود. بیایید برای شما یک تصویر بسیازیم که به کمک آن بتوانیم برای شما اهمیت داشتن یکی سیستم خوب و همچنین اهمیت گذراندن دوره آموزش سیستم سازی را راحت تر شرح دهیم. تصور کنید یک مدیر بسیار موفق و با انگیزه که در یک حوزه مشخصی از کسب و کار برای خود یک تیم متعهد و متحد و کار آمد را دارد.

آموزش سیستم سازی

اهمیت سیستم سازی

با توجه به مثالی که در مقدمه شروع کردیم، حالا بیایید در نظر بگیرید که این مدیر توانمند توانسته است شرایطی را ایجاد کند که زمانی که به صورت حضوری در محل کار هست و به اصطلاح بالای سر پرسنل خود قرار دارد، سیستم ساخته شده اش با نهایت دقت و تمرکز به کار خود ادامه می دهد و همه چیز دقیقا طبق یک برنامه اصولی و زمان بندی شده به جلو حرکت می کند.

دلیل این موضوع این است که تمامی افراد این تیم که در این سیستم قرار گرفته اند و وظایف خود را به درستی انجام می دهند به خوبی میدانند که این مدیر موفق از آنها چه می خواهد. هر یک شرح وظایف خود را می شناسند و برای رضایت و تامین انتظارات مدیرشان تلاش می کنند. اما بیایید به این فکر کنید که یک روز یا برای مدتی بنا به هر دلیلی این مدیر موفق که می توانید شما باشید، سر کار حاضر نشید و بالای سر کارتان نباشید. می توانید تصور کنید که در این حالت چه اتفاقی می افتد؟

در این حالت امکان دارد که به هیچ عنوان امورات کاری این مدیر موفق به خوبی پیش نرود. پرسنل نتوانند به درستی به وظایف خود عمل کنند. کار ها لنگ بماند و بسیاری از پروژه ها عقب بیفتد. این موارد می تواند موجب نا رضایتی گسترده ای از سوی مشتریان شود و در نهایت اگر برای مدتی طولانی اتفاق بیفتد می تواند منجر شود به این مسئله خطرناک که حیات آن کسب و کار تهدید به از بین رفتن شود. راه کار اما آیا این است که این مدیر تمامی پرسنل خود را اخراج کند؟ آیا واقعا پرسنل مقصر هستند؟

باید بگویم که خیر، بلکه مشکل کار در این است که سیستم سازی در مجموعه به درستی اتفاق نیفتاده است و همین موضوع موجب می شود کار ها در زمان نبود سر تیم یا مدیر تیم به درستی پیش نرود و این هرج و مرج رخ دهد. چرا که نیرو های کاری بسیار متعهد و متحد هستند و واقعا علاقه مند به پیشرفت کار گروهی مجموعه می باشند. در این شرایط مدیر آموزش سیستم سازی را به درستی نگذرانده و یا از اهمیت آموزش سیستم سازی با خبر نبوده است.

سیستم سازی چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم در مورد آموزش سیستم سازی صحبت کنیم ابتدا باید سیستم سازی را به صورت خلاصه برای شما شرح دهیم. تا از اهمیت گذراندن دوره سیستم سازی و فراگیری و آموزش سیستم سازی با خبر شوید. به طور کلی سیستم به مجموعه از فرایند های متحد می گویند که در راستای یک هدف مشخص و بدون نیاز به مداخله انسان در شرایطی که همیشه در دست رس هست فعالیت میکند تا مجموعه ای را به اهداف خود برساند.

وجود سیستم ها موجب می شود میزان اشتباهات و همچنین خطا های انسانی تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند و به سمت بهبود کیفیت و در نتیجه بهبود نتایج حرکت کند. این مسئله می تواند یکی از مهم ترین فاکتور های تضمین کننده موفقیت های یک مجموعه باشد. حالا انجام سیستم سازی در کسب و کار به این معنا است که شرایطی را فراهم کنیم که بدون نیاز به دخالت مدیریت تمامی پرسنل طبق یک برنامه مدون و به صورت منظم در راستای اهداف مجموعه با حداقل خطاهای انسانی و اشتباهات حرکت کنند.

این رویای تمامی مدیران در تمامی سطوح می باشد. تحقق این رویا تنها با تسلط به اصول این نوع پیاده سازی سیستم ها میسر است. برای تسلط به این اصول نیاز باید مدیران دوره آموزش سیستم سازی را ببینند.

آموزش سیستم سازی

دوره آموزش سیستم سازی

همان طور که متوجه شدید مدیران برای مدیریت بهتر مجموعه خود نیاز دارند که آموزش سیستم سازی را به صورت اصولی و کاربردی ببینید. حتما میدانید یکی از مهم ترین ویژگی های یک مدیر خوب تیم سازی مناسب است اما اگر این تیم سازی در قالب یکی سیستم هوشمند و کار آمد قرار نگیرد بازدهی نهایی نمی تواند موجب رسیدن مجموعه شکل گرفته به اهداف بلند مدت باشد.

در مورد اهداف کوتاه مدت اگر تیم سازی خوبی شکل گرفته باشد، این تیم بدون سیستم می تواند این اهداف را برای ما فراهم سازد. اما برای اهداف بلند مدتی که حیات و آینده مجموعه به آن بستگی دارد باید سیستمی کار آمد برای این تیم وجود داشته باشد.  

در دوره های آموزش سیستم سازی مدیران با تمامی اصولی که برای ساخت یک سیستم کار آمد لازم می باشد آشنا می شوند. فرا می گیرند که یک مجموعه خوب باید در قالب چه سیستمی قرار بگیرد تا به اهداف خود برسد. انواع سیستم ها را بر اساس نوع کسب و کار و نحوه کار می شناسند و در نهایت می توانند با توجه به اهداف و همچنین بر اساس شرایط موجود بهترین سیستم را برای پیشبرد اهداف خود تعیین کنند.

به همین دلیل است که به مدیران توصیه می شود برای رسیدن به اهداف خود علاوه بر آموزش تیم سازی باید در دوره آموزش سیستم سازی نیز شکرت کنند و با تسلط بر این دو اصل مهم بتوانند شرایطی را در مجموعه خود فراهم کنند که علاوه بر رضایت مشتریان، رضایت پرسنل را نیز به همراه داشته باشد و در نهایت بتواند موجب افزایش نرخ رشد اقتصادی در جامعه خود شود.

برای گذراندن دوره آموزش سیستم سازی در ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنید و سپس بر اساس میزان اعتبار مجموعه های آموزش دهنده نسبت به ثبت نام و شرکت در دوره های آموزشی اقدام کنید. بهتر است آموزش های تیم سازی و سیستم سازی را پیش از راه اندازی کسب و کارتان بگذرانید چرا که داشتن هر گونه تجربه تلخ ناشی از عدم آگاهی نسبت به این دو مسئله می تواند در مهایت منجر به چالش هایی شود که این چالش ها شما را به صورت کلی در شرایطی قرار دهد که فرصت انجام این کار ها را پیدا نکنید.

برای مشاوره تخصصی کسب و کار

با ما در ارتباط باشید

[quform id=”5″ name=”landing moshaver”]

ورود / عضویت
کد تایید به شماره موبایل شما ارسال میشود
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)